מעיצוב פרינט לווב [למעצבים]

מעבודה עם מעצבים רבים שהתחילו את הקריירה שלהם בעיצוב פרינט, לוגויים, אריזות וכו' עושה רושם שבמעבר לעיצוב באינטרנט עולים תמיד אותם נקודות לא מובנות.

אם כי תפיסתית עבודת העיצוב דומה, סביבת האילוצים של הפרינט והווב שונות ויש להתחשב בהם.
ננסה לפשט ולהסביר.

הערה: פוסט זה מדבר מזווית של עיצוב אתר מבוסס HTML וCSS, בניגוד לפלאש לדוגמא.

כוון בסיסי של קובץ פוטושופ חדש שיתאים לאינטרנט:

  • צבע: RGB
  • DPI: 72
  • סרגלים ומידות: בפיקסל (px)

הגודל מאוד קובע
כאשר מעצבים פלייר (לדוגמא) ידוע לנו מראש גודל הפלייר ובאפשרותנו לעשות ככל העולה ברוחנו באותו שטח.
אל תטעו, כאשר אנו מעצבים לאינטרנט המסך הוא לא בדיוק שטח העבודה שלנו וזאת מכיוון שלכל משתמש המסך וההגדרות שלו שונות ולכן אנו נעצב (מבחינת גודל) עבור המכנה המשותף הגדול ביותר – לכמה שיותר משתמשים.

כלל זה נכון לרוב המקרים, לפעמים נרצה להתמקד בפלח מסוים ונוותר על פלח אחר, למשל, סיכויים רבים שאם נעצב על שטח של 1024 PX אשר נחשב רחב, לאוכלוסיה בוגרת, אשר משתמשת ברוזולציה נמוכה השטח יהיה רחב מידי ותיווצר גלילה רוחבית.

אז מהו המכנה המשותף הגדול ביותר?

ניתן לומר שאם נכוון לרוחב של עד 940px – 1020px נגיע למכנה משותף רחב ונוכל להבטיח שהדף שעיצבנו יראה כמו שתכננו. נתונים אלו משתנים תדיר וככל שעובר הזמן יש לנו אופציה ליותר שטח עבודה.

באתר w3school המשמש מקור לסטנדרטים ניתן לראות את הסטטיסטיקות שתומכות במספרים אלו – http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp

אתר חדש עם רוחב יחסית רחב הינו XNET בעל רוחב של 1000 px.

ומה עושים עם השוליים? עוד לגבי שימוש נבון ברקע בקרוב…

 פתרונות אחרים:
ניתן גם לתכנן אתר במסך מלא כאשר מתחשבים באילוצים שצוינו מעלה כרוחב מינימום.
באופן אישי – אנו לא "עפים" על אתרים כאלה, הם בד"כ נראים לא מדהים במסכים גדולים במיוחד והמרחק שצריך להזיז את העכבר מקצה לקצה עלול להציק. כמובן יש יוצאים מהכלל…

סגור לתגובות.