תוכן ככלי שיווקי

למצוא, לצרוך, לשתף, על יסודות אלו נמדד תוכן טוב.
או בהרחבה קלה
למצוא –  עליכם  ליצור תוכן אשר יהיה נגיש ומצוי לגולשים (בין השאר במנועי החיפוש).
לצרוך – כאשר הגולש נחשף לתכן אנו מעוניינים שהוא ייקרא ויפנים ולא ינווט ישר החוצה.
לשתף – ולאחר הקריאה "שיספר לחברה" בעזרת  “like” או פטנט אחר. כבר לא מספיק רק דף "אודות" תלוש עם התמונה של המנכ"ל ולא פשוט לבקש מאנשים לעשות לייק.

תוכן איכותי יעזור לנו:
1.    לחזק את הקשר עם הקורא
2.    להדגים מקצוענות
3.    להשאיר את הגולש זמן ארוך יותר באתר.
4.    לקדם את האתר בתוצאות החיפוש

כך תייצרו תוכן בעל ערך לקוראים ונגיש למנועי החיפוש

התחלה – סקירת רעיונות
כדאי להתחיל עם Brain Storming, השתדלו לשתף חברים לעבודה, קולגות והגיעו לרשימה של נושאים.
אפשר לחשוב גם על מדריכי שימוש שונים, תשובות לשאלות.
מיפוי רעיונות – קטרגו את הרשימה, כך גם תוכלו להבין במה אתם הולכים להתמקד.

פיתוח הרעיונות
דרך מומלצת יכולה להיות בנקודת, רשמו את ראשי הפרקים של כל  יחידת תוכן ובתתי נקודות את ההרחבות.
בשלב זה לא כדאי להיתקע על כל נקודה ואפשר לחזור שוב ושוב לרשימה זו וערך ולהוסיף.
אפשר גם לרשום לכל רעיון תגיות (מילות מפתח) ולאחר מכן להשתמש בהן עם פרסום הרשומה/מאמר.

לדוגמא:

  1. נושא ראשון
    1. תת כותרת ראשונה
    2. תת כותרת שנייה
  2. נושא שני
    1. תת כותרת ראשונה

זכרו שהשאיפה של גוגל ומנועי החיפוש להיות כמה שיותר "אנושיים" ולכן פתרונות מכנים הם לא תמיד הפתרוונות הראויים

כתיבה ועימוד
מומלץ לכתוב בפסקאות קצרות (שלtא נתיש את הגולש), שימוש בתמונות ועזרים וויזואליים נוספים כמו גרפים. זכרו לרשום לכל תמונה טקסט אלטרנטיבי (alt בשפת HTML) שכן כך יוכלו מנועי החיפוש לזהות על מה התמונה. עשו שימוש בכותרות משנה, כך תוכלו לעזור לגולשים המרפרפים וכן למנועי החיפוש לזהות על מה מדובר. אם אתם רוצים להבין פתחו עיתון ושימו לב איך מבליטים טקסט ושורות חשובות אשר מושכים אותנו לכתבה.

בחירת מילים תוך מחשבה מראש על גווגל
יש לחשוב על מילות מפתח ולשלבם בתוך הטקסט, ניתן להעזר בכלים כמו כלי מילות החיפוש של גוגל
אשר יעזרו למצוא מילים נוספת, כמות החיפושים לכל מילה וכן לתעדף את המילים ע"פ מספר הפעמים אשר חיפשו אותם. על כותרת יחידת התוכן להכיל את המילים החשובות ביותר.
* כמובן שלפעמים נרצה להשתמש בכותרות מגרות יותר אל עף שמנועי החיפוש יעדיפו דווקא את הכותרות הבאנאליות… אין עם זה בעיה אך יש לקחת זאת בחשבון…

פרסום
כמו שבטח הבנתם יצירת תוכן לוקחת הרבה זמן ולכן מומלץ:

  1. להכין בנק מאמרים – נצלו את התקופות הרגעות יותר ליצירת תוכן איכותי. צברו מספר מאמרים כך שהיה לכם מאגר אשר תוכלו לשלוף ממנו כל שבוע. מנועי החיפוש אוהבים תוכן מתעדכן ובטח שבטח תוכן חדש.
  2. שימוש חוזר – אחרי שעבדתם כל כך קשה… תוכלו לערוך מחדש את יחידות התוכן ולפרסמה שוב בפלטפורמות נוספות, באתרי מאמרים או באתרים המתמחים בתחומכם תמורת קישור לאתר. תתפלאו איזה ביקוש יש לתוכן טוב וזה גם הזמן לציין שלינקים שמובילים לאתר שלכם ובמיוחד כאלו מאתרים מובילים יעזרו מאוד לשפר את מיקום הדף שלכם בתוצאות החיפוש ויעלו את דרוגו.
  3. פרסום בפורמט HTML  נכון – שורה זו פחות מדברת לרוב האנשים אך לא מדובר בסיפור גדול. כמו שלקורא נדגיש כותרת באופן בולט עלינו "לומר" למנועי החיפוש מה כותרת וכך באיזה עדיפות כל קטע.
  4. חלקו כתבה אחת לסדרת כתבות, כך תוכלו להחזיר גולשים שהנושא עניין אותם ולעלות את כמות הפרסומים.

העיקרון המנחה
זכרו שהשאיפה של גוגל ומנועי החיפוש להיות כמה שיותר "אנושיים" ולכן פתרונות מכנים הם לא תמיד הפתרון. על התוכן הנכתב להיות רלוונטי ובעל ערך אמיתי לקורא.

סגור לתגובות.